Ook in 2014: 14% en 20% bijtelling voor Peugeot’s 508

Goed nieuws voor zakelijk rijdend Nederland. Peugeot heeft het voor elkaar gekregen om maar liefst drie modellen te introduceren die in aanmerking komen voor een lagere bijtelling in 2014.

Om te beginnen geeft Peugeot de 508 HYbrid4 een stukje kunnen knijpen. Het resultaat is een uitstoot van slechts 85 gram co2 per kilometer wat zorgt voor een laag bijtellingstarief van 14%. De specificaties blijven hetzelfde wat betekend dat we nog steeds te maken hebben met een vierwielaangedreven hybride die een vermogen levert van 200 pk. Goed voor een 0-100 sprint in 8.6 seconden.

De tweede motorisering betreft een 2.0 BlueHDI die een vermogen produceert van 150 pk. BlueHDi bestaat uit de unieke combinatie van een oxidatiekatalysator, een SCR-katalysator (Selective Catalytic Reduction) en een roetfilter met additiefsysteem. Dankzij de innovatieve plaatsing van de SCR-katalysator vóór het roetfilter met additiefsysteem wordt de uitstoot van stikstofoxide (NOx) met maximaal 90% gereduceerd, wordt 99,9% van de roetdeeltjes geëlimineerd en worden de CO2 uitstoot en het brandstofverbruik, met een afname van maximaal 4% ten opzichte van een Euro 5 dieselmotor, geoptimaliseerd. Dankzij de doeltreffendheid van deze technologie voldoen de Blue HDi-motoren reeds nu ruimschoots aan de Euro 6-normen die vanaf september 2014 van toepassing zijn voor alle nieuwe modellen en vanaf september 2015 voor alle nieuwe auto’s. De Blue Lease Executive HDI 150 met handgeschakelde 6-bak is leverbaar vanaf €33.890,- en komt dankzij zijn lage uitstoot in aanmerking voor 20% bijtelling.

De derde motorisering betreft een 180 pk sterke 2.0 BlueHDi die voor de kilometervreter is voorzien van een zestraps automaat. Als sedan (Berline) komt deze versie in aanmerking voor 20% bijtelling terwijl de SW wordt bestraft met 5% bijtelling extra. De 508 Blue Lease Premium 2.0 BlueHDI is leverbaar vanaf €41,690,-.

Benieuwd hoe de 508 HYbrid4 rijdt? Lees dan hier onze test.


Bekijk andere auto's met Nieuws